Въпроси и отговори

  1. Кой може да открие Онлайн депозит?

    Всеки пълнолетен български гражданин или чуждестранен гражданин с постоянно пребиваване в Република България може да открие Онлайн депозит в Българо-Американска кредитна банка /БАКБ/.

    Условието е да нямате активна разплащателна или друга сметка в Българо-американска кредитна банка АД или да сте имали само онлайн депозит/и към момента на регистрация и подаване на заявката за откриване на нов Онлайн депозит през този сайт.

    Депозитът не може да се открива в полза на трето лице или чрез пълномощно. Не се допуска откриване и на съвместен Онлайн депозит (на името на две или повече лица).

  2. Как да разкриете Онлайн депозит?

    Преглеждате условията и избирате какъв депозит искате да откриете. Попълвате данните си в заявката и прикачвате снимка (лице и гръб) на Вашия документ за самоличност. Следва да се съгласите с Общите условия, договор и декларация на БАКБ за този вид депозити, както и да приемете проверка и обработване на предоставяните от Вас лични данни. Изпращате заявката за Онлайн депозит чрез въвеждане на код, който ще получите на мобилния си телефон под формата на текстово съобщение.

    След обработка на заявката ще получите на електронната си поща уведомление за IBAN номера на открития на Ваше име депозит.

    Разполагате с 15 календарни дни след получаване на уведомлението, за да захраните депозита. Захранването става чрез превод от Ваша собствена сметка при друга банка в България или държава-членка на ЕС, Исландия, Норвегия или Лихтенщайн. Можете да захраните депозита с няколко различни превода, но в същия календарен ден – вальорът на всички направени преводи трябва да е еднакъв.

    След захранването на Онлайн депозита получавате на електронната си поща линк за регистрация в BACB Online – платформата за онлайн банкиране на БАКБ,, чрез която ще можете да наблюдавате и управлявате своя депозит онлайн, както и да откривате нови онлайн депозити.

  3. Колко време отнема разкриването на Онлайн депозит?

    Попълването на заявката и регистрацията на депозита отнемат не повече от 10 минути.

  4. Колко Онлайн депозита мога да заявя?

    През този сайт можете да направите само една заявка за Онлайн депозит. Минималният размер на депозита е 1 000, а максималният размер е 500 000 валутни единици (BGN, EUR, USD). Последващи заявки за онлайн депозит можете да направите през платформата за онлайн банкиране на БАКБ – BACB Online.

  5. Мога ли да захраня Онлайн депозит с превод от две сметки?

    Позволява се захранване на депозита с няколко превода в рамките на деня от една или от различни сметки на Ваше име. В края на деня Банката генерира Договор за Онлайн депозит с размер, равен на салдото по депозитната сметка, ако то е в границите на минималната и максималната допустима сума.

  6. Какво представлява BACB Online?

    BACB Online e платформата за онлайн банкиране на БАКБ, която Ви позволява да управлявате средствата си 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата, в защитена среда.

  7. Къде мога да получа Договор за Онлайн депозит?

    Договорът за Онлайн депозит е наличен в BACB Online. Можете да го достъпите като изберете бутон „Заявки“ (трите точки в десния ъгъл на депозита), а след това бутон „Договор“.

  8. Какво Ви дава регистрацията за BACB Online?

    Ако се регистрирате в BACB Online, можете да заявите откриване на нов Онлайн депозит през платформата за онлайн банкиране, без ограничения в броя на заявките, докато съответният продукт се предлага от БАКБ.

    През BACB Online можете да управлявате дистанционно своите Онлайн депозити.

    В случай, че посетите офис на Банката и откриете на свое име и други сметки, различни от Онлайн депозити, за да можете да ги виждате и управлявате онлайн, трябва при посещението си в офиса да попълните и съответното искане за активен достъп до платформата за Онлайн банкиране.

  9. Мога ли да открия Онлайн депозит във Ваш офис?

    Не. Онлайн депозит се заявява и открива само дистанционно – първоначално през сайта на Банката, а след това – през платформата за онлайн банкиране BACB Online.

    Операции с вече разкрити Онлайн депозити ще можете да извършвате и в офис на БАКБ, след надлежна идентификация. В този случай губите правото си да откривате последващи онлайн депозити.

  10. Задължително ли е мобилният ми номер да е на Български оператор?

    Не, не е задължително. Задължително е мобилният ви номер да е на оператор, включен в приложения тук списък.

  11. Как мога да предоговоря Онлайн депозита си?

    Можете да предоговорите  Онлайн депозита си (трансформирането му в друг вид и/или срок) чрез лично посещение в офис на Банката (след идентификация).Това обаче отново означава, че ще изгубите правото си да си откривате нови онлайн депозити.

  12. Как и кога мога да закрия Онлайн депозита?

    Онлайн депозитът може да се закрие и преди падеж, като в този случай Банката го олихвява с лихвения процент, приложим по разплащателните сметки за съответната валута за действителния брой дни, за които е престоял в Банката. Лихвата се изчислява на база 30/360, т.е. всеки месец се равнява на 30 дни, а дните в годината – на 360.

    Можете да закриете на Онлайн депозита по два начина:

    • Чрез изпращане на заявка за закриване на Онлайн депозита, подадена през BACB Online. В този случай депозитът се закрива с прехвърляне на главницата и натрупаната лихва по сметката, от която е било първоначалното захранване на депозита. При необходимост от уточнение (в случай на постъпили преводи от различни захранващи сметки и/или проверка от страна на Банката дали захранващата сметка е все още активна) ще получите допълнително съобщение с молба за уточнение. Заявки за закриване, получени до 15 часа се обработват в същия работен ден, а получените след 15 часа - на следващия работен ден.
    • Чрез посещение на офис на Банката. По този начин обаче ще изгубите правото си да си откривате последващи онлайн депозити.

  13. Какво се случва с Онлайн депозита ми на падеж?

    На падеж Онлайн депозитът автоматично се трансформира в Стандартен депозит за същите срок и валута.

    Можете да заявите трансформиране на депозита в друг вид или да поискате закриване и връщане на средствата. За повече информация прочете „Как мога да предоговоря/закрия Онлайн депозита“.

  14. Допустимо ли е теглене и внасяне от/по Онлайн депозита по време на срока на депозита?

    Извършването на операция по време на срока на Онлайн депозита ще се счита за нарушаване на условията му и същият ще бъде олихвен с лихвения процент, приложим по разплащателните сметки за съответната валута за действителния брой дни

  15. Какво се случва, ако не захраня Онлайн депозита в срок от 15 календарни дни от получаване на неговия IBAN или захранването не е от моя сметка?

    В случай че не захраните онлайн депозита си в рамките на 15 календарни дни от датата на получаване на уведомлението за неговия IBAN, или в случай, че депозитът е захранен от сметка, която не е на Ваше име, БАКБ служебно го закрива.

    В случай, че наредени от Ваша страна средства постъпят след служебно закриване на Онлайн депозита от страна на Банката, БАКБ връща превода, като разноските за връщането ще бъдат удържани от сумата на превода.

  16. Какво се случва при закриване на Онлайн депозит, захранен от повече от една сметка?

    Банката превежда сумата от депозита по сметката, от която е постъпил първия превод за захранване, освен ако друго не е уточнено между страните.

  17. Какво се случва, ако не отговарям на условията за откриване на Онлайн депозит?

    В този случай Банката ще откаже пуснатата заявка за онлайн депозит и ще изпрати уведомление по имейл.